onsdag den 3. november 2010

Mine juletraditioner - sådan hver andet år ..

Årh! Jeg glæder mig til jul! Jul er noget af det bedste! I år skal jeg holde jul, oppe hos min farmor - som jeg gør hver andet år.  Vi har en masse traditioner - f.eks., så arbejder min faster for det meste og om formiddagen, og så plejer min far og jeg, og hente hende efter arbejde, og så kører vi op til min farmor, og drikker vi lige kaffe og så, efter det begynder min faster og jeg, at pynte juletræet, imens min farmor er i gang med julemaden - sommetider, hjælper min far da også til med maden(: Og vi SKAL ALTID se 'Disney's Juleshow' - det er et must! Når vi så engang endelig skal spise den dejlige julemad, sidder vi ALTID på de sammen pladser og snakker og nyder at være i selskab, med familien, så bliver vi på et tidspunkt færdige med at spise, og så sætte vi os ind i stuen - og så er jeg ved at sprænge! Jeg ved godt, at det lyder barnligt, at jeg ikke kan vente med, at få gaver - men jeg eeeeeeeeelsker virkelig, at få gaver! Og så bliver vi alle sammen enige om, at det er på tide, og åbne gaverne - så går jeg hen og finder en gave under juletræet, siger hvem den er til og hvem den er fra, og så pakker personen, som den er til, den op og så sidder vi alle sammen og kigger på at gaven bliver pakket op og så videre til næste gave og sådan bliver vi ved indtil, der ikke er flere gaver. Så spiser vi ris a la mande - hvis ikke, vi spiser det før gaverne - når mandlen, bliver fundet stopper vi som regel med, at spise. Da jeg er den mindste - OG det ENESTE barn, får jeg ALTID mandelgaven - uanset hvem der har fået den - yaay! Så sidder vi og kigger på vores gaver, snakker og julehygger. Så ved en elleve-tolv, stykker begynder vi, og pakke vores gaver ned og køre hjem ad. En hyggelig dejlig juleaften, fyldt med julehygge, familie, kærlighed og alt det der hører med, for 4 personer: min far, min faster, min farmor og mig - det er sådan cirka sådan min juleaften plejer, at være hver andet år :)
- hvordan er din jul? Har du og din familie nogle juletraditioner? :D

xoxo
Christina<3.

4 kommentarer:

  1. Jeg er vild med din blog her! Jeg skylder mig lige at blive fast læser :D
    Jeg plejer også hvert andet år at holde juleaften hos min farmor og farfar. Her er vi bare ca. 10 der holder jul :D
    Jeg glæder mig også meget til jul. Jeg kan dog bare ikke finde på nogle gode gaver :S
    -Amanda , madeindk.dk

    SvarSlet
  2. Tusind tak :D!!
    Jeg har også problemer med de der julegaver s:
    - Christina :)

    SvarSlet
  3. Julen er s** en hyggelig tid.

    *N.xenia
    www.nxenia.blogspot.com

    SvarSlet